همانا انسان جهت کسب فضایل اخلاقی نیازمند به تعلیم و تعلم است و لذا این پیامبران بودند که دست بشر را گرفتند و انسان را آموزش دادند و این انسان است که که بر اساس ظرفیت خود می‌تواند به لقاءالله برسد.

آغاز طرح بصیرت سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مشهد مقدس

روز گذشته مراسم افتتاحیه دوره صد و سی و یکم دوره بصیرت، با حضور شبکه نورانی اساتید قرآن و عترت و تربیت و آموزش سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ایام گرامیداشت هفته معلم و بهره‌مندی از مقام معنوی معلم شهید مطهری(ره) با حضور حجت الاسلام والمسلمین الله قلی، معاون آموزش و تربیت و سرهنگ مهدی میدانی رییس اداره قرآن عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، فرماندهان و مسئولان محلی در هتل الغدیر مشهد آغاز به کار نمود.

در ابتدای این مراسم که با حضور اساتید عقیدتی سیاسی و معارف قرآنی و دینی در مرکز امور بصیرت سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مشهد مقدس برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین راشد یزدی از اساتید اخلاق، به بیان نقش اخلاق و تعلیم و تربیت در امور دینی و معنوی پرداخت و توضیح داد: همانا انسان جهت کسب فضایل اخلاقی نیازمند به تعلیم و تعلم است و لذا این پیامبران بودند که دست بشر را گرفتند و انسان را آموزش دادند و این انسان است که که بر اساس ظرفیت خود می‌تواند به لقاءالله برسد.

ایشان در ادامه به اهمیت این دوره پرداخته و ثواب این کار را برابر با ثواب رسالت انبیای الهی دانسته و افزود: شما اکنون در موضع بلندی هستید و امروز ارتش ما ارتشی است که قرآن دارد، صحیفه سجادیه دارد، نهج البلاغه دارد و اینها همه مرهون تلاش شما است. امید است که تمام مردم از وجود شما بهره مند شوند.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین الله قلی، معاون آموزش و تربیت سازمان عقیدتی سیاسی اجا به تشریح این دوره پرداخته و آن را تلفیقی از همکاری مشترک معاونت آموزش و تربیت و همچنین اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی اجا دانسته و بیان کرد: امید است این اتفاق موجب رشد و تعالی آموزه‌های بصیرتی و قرآنی در بین کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران گردد.

لازم به ذکر است که دوره‌های بصیرت ویژه کارکنان ارتش و خانواده‌های آنها ۱۳ سال است که هر هفته در ارتش برگزار می‌شود و آنها با مباحث اعتقادی، اخلاقی، سیاسی، فقهی و اجتماعی روز آشنا می‌شوند. در این دوره‌ها، شرکت‌کنندگان از سخنان و تعالیم ارزشمند اساتید برجسته حوزه‌های علمیه مشهد و قم بهره‌مند می‌شوند. در این جلسات مجموعه منسجمی از اساتید در سراسر کشور مطالب تربیتی، آموزشی، معارف قرآن و احکام فقهی و اجتماعی را به پایوران و سربازان وظیفه منتقل می‌کنند. این اساتید سالی یکبار در مشهد یا قم گرد هم می‌آیند و مطالب بروز را در حوزه کاری خود دریافت کرده و با بهره‌گیری از منابع دینی به اساتید دیگر در شهرستان ها انتقال می‌دهند.

در پایان مراسم افتتاحیه صد و سی و یکمین جلسه از این دوره که تا پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه ادامه دارد، از اساتید محترم تقدیر به عمل آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.